Mijn bonprinter/Kassalade doet het niet meer

Je werkt met het SMARTsalon programma en rekent daar ook mee af.

Je kon na het afrekenen ook een bon printen op de bonprinter.

Nu werkt de bonprinter en de kassalade niet meer.

Volg eerst onderstaande stappen. Helpt dat niet? Mail ons dan (info@dvi.nl)
 

Is je printer via internet aangesloten, scrol dan iets meer naar beneden.

Is je bonprinter aangesloten via USB, volg dan onderstaande stappen.

Bonprinter aangesloten via USB
 

1. Mijn bonprinter doet het niet meer

  • Klik linksonder in beeld van jouw computer op het vergrootglas

  • Type in de balk die tevorschijn komt: 'Da'

  • Klik vervolgens dubbel op het 'Da Vinci Software' programma

  • Als het programma je vraagt in te loggen log dan in met het daggebruik login (geen mailadres).

  • Het programmaatje gaat nu weer draaien

  • Probeer een bonnetje op de bonprinter af te drukken

  • Werkt dit nog niet? Mail ons: info@dvi.nl

Staat het programma helemaal niet meer op je computer? 
Download hem dan hier.

Volg daarna onderstaande stappen als je een Start TSP100 bonprinter hebt:

  • Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord bij het Da Vinci programma (hardwarekoppeling) die je zojuist hebt gedownload.

  • Installeer nu Pos Futureprint: http://www.starmicronics.com/support/

    • Kies hier voor de thermische bonprinter tsp100. Download de eerste driver die je ziet.​

  • Installeer de Microsoft Point of Service: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=42081

  • Open nu het programma van Start Micronics: Hulpprogramma configuratie

  • Klik dan op Opos in het linker menu.

    • Voeg een nieuwe bonprinter toe met de naam: PccOnlinePrinter​

    • Voeg een nieuwe kassalade toe met de naam: PccOnlineCashDrawer

  • Sla de wijzigingen op.

  • Nu moet de bonprinter en kassalade het doen.

Bonprinter aangesloten via internet

De pop-up die tevoorschijn komt blijft een draaiend rondje aangeven. Doe dan het volgende:

4. Klik op print een bon of print een recept.

5. Klik bewust de pop-up aan.

6. Druk op de knop f5

7. Sluit SMART af.

8. Probeer opnieuw een bon te printen.

9. Heeft niet dit geholpen? Stuur dan een e-mail naar info@dvi.nl en dan gaan we je zo snel mogelijk helpen.

Het resetten van de bonprinter:
 

1. Zet de bonprinter met de knop uit.

2.Achter op de printer zit een resetbutton (naast de kassalade aansluiting), houdt deze ingedrukt terwijl je de printer aanzet. Nu print de printer de volgende melding: "initialization complete. Release the Statussheet button". 

3. Laat de knoppen weer los.

4. Nu komt er uit de bonprinter weer een bonnetje waar het ip adres op staat. 

5. Zet dit ip adres bij de hardware instellingen in SMART Salon onder Management en Instellingen.

In het rode vierkantje zit deze resetknop. Deze is alleen in te drukken met een pen of iets anders scherps.

info@dvi.nl

+31 (0)575 55 27 00
Vorden, Nederland

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon