Klantenkaart beheren

Home > Daggebruik > Klanten > Kies een klant

1. Gegevens van de klant

2. Afrekeningen van de klant

3. Recepturen van de klant

4. Behandelkaarten van de klant - Klik hier voor de uitleg

5. Afspraken van de klant

6. Spaarpunten van de klant

7. Abonnement van de klant

8. Notities/ Attenties instellen - Klik hier voor de uitleg

9. Intake van de klant - Klik hier voor de uitleg

1. Gegevens van de klant

  1. Je ziet alle gegevens van de klant. Je kan deze gegevens aanpassen of aanvullen.

  2. Ook kan je bij deze klant bepalen of hij/zij

    1. Een e-mail van jouw salon wilt ontvangen (bijvoorbeeld nieuws over je salon) > Schuif het schuifje op 'ja'

    2. Een herinnering bericht wilt sturen. Dat is een herinnering van de afspraak in de toekomst > Schuif het schuifje op 'ja'

    3. Een Bezoekversneller bericht wilt sturen. Dat als er geen afspraak in de toekomst staat er na 6/7/8 weken (of wat jij wil ) de klant een SMS of email krijgt met een tekst dat het wellicht weer tijd is om naar de salon te gaan.

  3. En is deze klant geen klant meer van je salon? Klik dan op archiveer.

    1. Als je een klant archiveert zie je deze niet meer terug in je klantenlijst (alleen als je zoekt op alle klanten)​

2. Afrekeningen

  • In deze lijst zie je alle afrekeningen in het verleden staan.

  • Dus ook welke behandeling er is afgerekend, of er een artikel is verkocht en voor welke prijs.

  • Wil je de kassabon bekijken of wijzigen?

    • Klik dan op het vergrootglas​ achter de afrekening

3. Recepturen

  1. Bij recepturen vind je alle recepten van deze klant

  2. Bijvoorbeeld welke kleur heb ik gebruikt of welke crème heb ik gebruikt.

  3. Wil je een nieuwe receptuur aanmaken? Klik dan rechtsboven in op 'Nieuw Receptuur'

    1. Kies de behandeling waarvoor je de receptuur aan wilt maken (reken je af vanuit het afsprakenboek dan is dit automatisch al ingevuld)​

    2. Kies door welke medewerker de behandeling/receptuur is uitgevoerd

    3. Kies in welke groep de behandeling zit, bijvoorbeeld knippen, visagie, schoonheids etc

    4. Vul het recept in wat je hebt gebruikt

    5. je kan eventueel nog 2 foto's toevoegen als je dat wilt

    6. kies voor 'Opslaan'

4. Behandelkaarten

Heb je een behandeling gedaan bij een klant en wil je graag opslaan in SMART Salon wat je precies hebt gedaan en waar op bv het gezicht of de voeten? Vul het makkelijk in bij de Behandelkaarten in SMART Salon.

Klik hier voor meer informatie over de Behandelkaarten.

5. Afspraken van de klant

  1. Jij of je klant bent benieuwd hoe lang het geleden is dat ze in de salon is geweest.

  2. Je kan dan kijken bij 'Afspraken'

  3. Hier vind je alle afspraken in het verleden én de toekomst

  4. Wil je de afspraak bekijken in het afsprakenboek? Klik dan op het vergrootglas achter de afspraak

6. Spaarpunten van de klant

  1. Werk je in je salon met spaarpunten?

  2. Kijk dan bij de klant bij 'Spaarpunten' om te zien hoeveel punten ze heeft gespaad

  3. Hier kan je ook zien hoeveel er per afspraak bij of af is geboekt aan spaarpunten

7. Abonnement van de klant

  1. De klant heeft een abonnement bij jouw salon

  2. Je wilt graag weten wat de restwaarde van dit abonnement nog is

  3. Kijk dan bij de klant onder 'Abonnement'

  4. Hier zie je direct de restwaarde staan.

  5. En ook zie je op welke datum er een abonnement is aangekocht of is gebruikt

Abonnement van de klant - Abonnement kopen en afrekenen

Je kan bij een klant een abonnement kopen of mee afrekenen. Hoe je dat doet?
Bekijk onderstaand filmpje

7. Notities/Attenties

​Altijd alles weten van je klanten met notities/attenties. Laat een attentie omhoog komen bij het afrekenen van de klant of in het afsprakenboek. Heeft je klant bijvoorbeeld een allergie wat je absoluut niet moet vergeten? Zet een attentie in het systeem en je vergeet het niet. Of zegt erin hoe je klant zijn of haar kopje koffie het liefste heeft :).
Klik hier voor meer informatie over de Notities/Attenties.

8. Intake

 

De eerste keer dat een nieuwe klant bij je in de salon komt, neem je soms een intakeformulier af. Sla nu makkelijk dit intakeformulier op in SMART Salon zodat je dit nooit meer kan kwijtraken.

Klik hier voor meer informatie over het intakeformulier in SMART Salon.

info@dvi.nl

+31 (0)575 55 27 00
Vorden, Nederland

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon