Mijn internet is traag, wat kan ik doen?

Stel je voor: Je rijdt in een super snelle Ferrari maar je moet rijden over een zandweg met allemaal kuilen erin. Die Ferrari zal dan lang niet zo snel gaan. Zo is het ook met SMART. Hoe snel SMART ook kan zijn, als het internet in je salon niet snel genoeg is blijft het iedere dag vervelend dat SMART zo langzaam is. 

Stap 1: Controleer of je op je computer werkt met wifi of dat je een internetkabel in je computer hebt zitten.

Dit kun je zien door rechts onderin je balk te zoeken naar een icoon. 

  • Zo ziet het eruit als je met een internetkabel werkt:

  • Zo ziet het eruit als je met wifi werkt: 

Stap 2: Werk je met Wifi? Je ziet dus dit icoon: 

  • Kijk dan eerst op je telefoon eens hoe snel SMARTsalon is.

    • Schakel Wifi uit, je zit dan dus op 4g. ​

    • Open SMARTsalon op je telefoon en kijk.

  • Als SMART snel is op je telefoon, doe dan het volgende:

    • Stop een internetkabel in jouw computer waar SMARTsalon op draait. ​

    • Is SMART nu snel? Dan ligt het dus aan jouw wifi. 

      • Blijf met een internetkabel in je computer werken.​

      • Wil je op Wifi blijven werken?  Vraag dan je provider of een technisch iemand in de buurt hoe je jouw wifi sneller kunt maken.

        • Het kastje dat Wifi uitzend kan oud zijn / niet goed werken.

        • Het kastje dat Wifi uitzend kan te ver weg staan van je computer waar SMART op draait. Kijk of je deze dichterbij kun neerzetten. Liefst zonder een muur of deur tussen het Wifi kastje en jouw computer.

Stap 3: Werk je met een internetkabel in je computer? Je ziet dus dit icoon: 

  • Controleer eerst eerst of er geen andere dingen gebeuren op het internet op hetzelfde moment als dat jij SMART gebruikt. Bijvoorbeeld of je muziek afspeelt of dat een van je kinderen games aan het spelen is. Dit heeft allemaal invloed op de snelheid van het internet en dus van SMART. Het beste is om je zakelijk internet te scheiden van je prive internet en te zorgen dat er niks anders op gebeurt dan je afspraken en afrekensysteem. 

  • Is bovenstaande niet aan de hand? Dan zijn er nog 2 opties: 

    • Kijk op je factuur van je internetprovider voor wat voor internet je betaalt. Is dit meer dan wat je met de speedtest hebt gezien, bel dan je internetprovider om dit aan te geven zodat ze het op gaan lossen. Je internetprovider is een KPN, Ziggo of ... etc.

    • Staat op je factuur van je internetprovide bijna dezelfde snelheid aan internet dan je hebt gezien met de speedtest? Dan is het verstandig over te gaan op sneller internet. Bel je provider en vraag om advies. Ons advies is dus om minimaal 40 mphs download te hebben en 10 mphs upload. Voor de vergelijking: wij hebben hier op kantoor 100 mphs download en 100 mphs upload. Internet kan dus echt heel snel zijn. 

Helpt bovenstaand nog allemaal niet? Neem dan contact op met Da Vinci. Klik hier om te mailen naar info@dvi.nl

info@dvi.nl

+31 (0)575 55 27 00
Vorden, Nederland

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon